Stayokay sluit hostels wegens coronacrisis

17 maart 2020

Amsterdam, 17 maart 2020 - Stayokay sluit alle hostels vanwege de coronacrisis. Per direct zijn 21 van de 22 vestigingen gesloten. De locatie Amsterdam Vondelpark volgt op korte termijn. De drastische maatregel is het gevolg van de verregaande maatregelen in de aanpak van het coronavirus. De sluiting duurt tenminste tot 6 april a.s.

Maatregelen
Stayokay heeft alle (toekomstige) gasten inmiddels geïnformeerd over de sluiting. Om gestrande internationale reizigers te faciliteren, zal het Stayokay hostel Amsterdam Vondelpark nog even open blijven. Per dag wordt de situatie opnieuw bekeken. Op deze locatie zijn verregaande maatregelen genomen om de verspreiding van het virus tegen te gaan.

Kostenbesparing
Er wordt gezocht naar manieren om de kosten waar mogelijk te beperken. Stayokay heeft voor een groot deel van de werknemers werktijdverkorting aangevraagd.

Aanpassen
"Wereldwijd worden we allemaal heel hard getroffen het coronavirus. Ook Stayokay heeft verregaande maatregelen moeten nemen vanwege een zeer sterke terugloop in de reserveringen. Deze beslissing heeft grote gevolgen voor onze gasten en medewerkers. We verwachten de komende dagen veel vragen per mail en telefoon. We doen ons uiterste best om zo snel en goed mogelijk te reageren en vragen begrip voor de uitzonderlijke situatie", aldus Marijke Schreiner, algemeen directeur van Stayokay. "Uiteraard volgen we de situatie op de voet en zullen we ons waar nodig aanpassen".

Over Stayokay
Stayokay is de grootste hostelketen van Nederland met 22 verrassende locaties, van de Achterhoek tot Amsterdam. Al sinds 1929 biedt Stayokay (inter)nationale gasten de ideale plek om te overnachten; slapen kan op privé- of gedeelde kamers. Maar ook voor vergaderingen, feestelijke en zakelijke events ben je bij Stayokay aan het juiste adres. Stayokay verzorgt jaarlijks bijna een miljoen overnachtingen en wil voortrekker zijn op het gebied van duurzame en sociale initiatieven. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.

Kijk voor meer informatie over de maatregelen op stayokay.com/nl/coronavirus