Stayokay doneert 80 bomen aan Trees for All

30 november 2022

Op 25 november 2022 deed ook Stayokay mee aan de duurzame beweging Green Friday, een tegenhanger van Black Friday. Voor elke boeking die via de eigen website op die dag is gemaakt is er een boom gedoneerd aan Trees for All.

Dat resulteerde in een donatie van 80 bomen! Omgerekend is hiermee maar liefst 25 ton CO2 gecompenseerd. Dit staat gelijk aan 10x rond de aarde reizen met de trein of 7500 kilo kantoorpapier. Gasten van Stayokay reageerden erg enthousiast op de actie, zo noemden zij dit een ‘super initiatief’ en ‘fijn dat er zoveel aandacht is voor duurzaamheid’.

Voor Stayokay staat duurzaamheid al sinds jaar en dag op het programma. Met o.a. laad­palen op de parkeer­plaats, zonne­panelen op meerdere daken en de duurzame campagne It's okay probeert Stayokay vakantie vieren zo duurzaam mogelijk te maken. Meer informatie over de duurzame bedrijfs­voering van Stayokay vind je hier.

Green Friday is in het leven geroepen om consumenten bewust te maken van hun koopgedrag. Overconsumptie, op dagen zoals Black Friday, komen het klimaat en milieu niet ten goede, in tegendeel juist. Van elektronica tot kleding en van speel­goed tot vakanties: de consument wordt verleid tot het kopen van spullen die ze soms niet eens nodig hebben. Zonde en totaal niet duurzaam, vindt Stayokay! Daarom sluit Stayokay zich graag aan bij de duurzame tegen­hanger Green Friday zodat consumenten op een verantwoorde manier kopen én wat terug doen voor de wereld.