Eerste Join Us Community Day bij Stayokay

15 januari 2024

Vanuit haar duurzaamheidsbeleid ondersteunt Stayokay diverse sociaal-maatschappelijke initiatieven. Zo is Stayokay in 2024 de samenwerking aangegaan met Stichting Join Us die zich inzet om eenzaamheid onder jongeren tegen te gaan. Op zondag 14 januari 2024 vond de eerste Join Us Community Day plaats bij Stayokay Utrecht-Bunnik. Op deze dag kwamen meer dan 100 jongeren bij elkaar om elkaar te ontmoeten en samen lol te maken.

Utrecht Bunnik, 15 januari 2024 - Al bijna 95 jaar stimuleert Stayokay mensen, met het accent op jongeren, om elkaar te ontmoeten. En dat elkaar ontmoeten en samen mooie herinneringen maken niet een vanzelfsprekend iets is, blijkt wel uit het feit dat veel mensen, jong en oud, zich soms of vaak eenzaam voelen.

Daarom voelt Stayokay zich zo verbonden met de missie van Stichting Join Us. Via verschillende initiatieven wil Join Us de mentale gezondheid van jongeren met eenzaamheidsgevoelens versterken. Stayokay is in 2024 partner van Join Us geworden om hen te ondersteunen in het realiseren van hun missie.

Op zondag 14 januari jongstleden werd de eerste Join Us Community gehouden in Stayokay Utrecht-Bunnik. Meer dan 100 jongeren kwamen naar Bunnik. Er werden diverse activiteiten georganiseerd door partners van Join Us: zo kon er soep gemaakt worden met Oma’s Soep, konden jongeren op zoek gaan naar hun verborgen talenten in de workshop van YoungCapital, werden er offline en online spellen gespeeld en verzorgde SportCity bootcamp sessies voor het hostel. Na het eten werd er nog volop gedanst en gezongen in de silent disco.

De jongeren kijken terug op een zeer geslaagde dag en zijn met nieuwe vriendschappen naar huis gegaan. Samen met Stichting Join Us maakt Stayokay alweer plannen maken voor de volgende Join Us Community Day.