Stayokay Den Haag heropent deuren

10 mei 2022

In april 2022 is Stayokay Den Haag heropend na de renovatie van de kamers en twee vergaderzalen. De algemene ruimtes van het hostel werden in 2018 al gerenoveerd waarbij de entree, het restaurant, een vergaderzaal en de bar The 5th in een nieuw jasje werden gestoken. De deuren van het hostel zijn weer geopend voor gezinnen, individuele reizigers, (school)groepen en zakelijke gasten.

Faciliteiten

Na de renovatie van de kamers biedt Stayokay Den Haag 221 slaapplaatsen, verdeeld over 50 kamers met een kleurrijk retro motief op de muren. Er zijn zowel gedeelde kamers als privé-, familie- en comfortkamers, altijd met eigen sanitair. In het pand bevinden zich drie vergaderzalen. De vergaderzalen Binnenhof en Statenzaal die respectievelijk op de tweede en derde verdieping te vinden zijn, hebben een fris nieuw uiterlijk met een speels behang. De Ridderzaal op de begane grond is tijdens de renovatieronde in 2018 al meegenomen.

Op de begane grond kunnen gasten en locals in de bar The 5th terecht voor ontbijt, lunch of borrel. Knus in een rustig hoekje, actief aan de pooltafel, op het zonnige terras aan het water of comfortabel aan tafel met een laptop: The 5th biedt voor iedereen een plek.

Sociaal en duurzaam

Duurzaamheid is een belangrijk speerpunt van Stayokay en daar is ook tijdens deze renovatie rekening mee gehouden. Zo is er een luchtbehandelingssysteem geplaatst dat zeer energiezuinig is. Diverse duurzame initiatieven dragen bij aan het streven van Stayokay om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. De medewerkers in het hostel dragen gerecyclede bedrijfskleding, er wordt gebruik gemaakt van 100% windenergie en voedselverspilling is echt een no go! Ook gasten worden betrokken, bijvoorbeeld door ze te stimuleren korter te douchen, de verwarming lager te zetten en afval te scheiden.

Over Stayokay

Stayokay is de grootste hostelketen van Nederland met 20 verrassende locaties, van Terschelling tot Maastricht. Al sinds 1929 biedt Stayokay (inter)nationale gasten de ideale plek om te overnachten; slapen kan op privé- of gedeelde kamers. Maar ook voor feestelijke en zakelijke events ben je bij Stayokay aan het juiste adres. Stayokay verzorgt jaarlijks bijna een miljoen overnachtingen en wil voortrekker zijn op het gebied van duurzame en sociale initiatieven. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van ruim 3.000 hostels wereldwijd.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie).

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met LEWIS:
Saskia Jurjens en Esmée Oudman
stayokay@teamlewis.com