Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

10 juli 2020

Vandaag heeft Stayokay Maastricht officieel de deuren heropend na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel aan de Maas heeft een een typisch Maastrichts jasje gekregen en biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Met bar-restaurant The 5th, inclusief terras aan de Maas wil Stayokay Maastricht een fijne hotspot bieden om te eten, drinken, relaxen of te werken en daarmee ook de band met de lokale gemeenschap verder versterken.

Karakter
Het nieuwe interieur van Stayokay Maastricht ademt het karakter van de stad: bourgondisch, gezellig, charmant, historisch en modern. In het pand zijn overal karakteristieke Maastrichtse elementen terug te vinden. Het design van het plafond boven de bar is geïnspireerd op het glas-in-lood in de Sint Servaes-basiliek, inclusief het stadswapen. Midden in het restaurant doemt een levensgroot hert op tussen de tafels. Ook groot geplaatste quotes door het hele pand, laten de liefde voor de stad Maastricht zien.

Faciliteiten
In bar- en à la carte-restaurant The 5th, kunnen gasten en locals terecht voor ontbijt, lunch, borrel en diner. Ook is de ruimte geschikt om te werken. Voor gasten die willen overnachten, biedt Stayokay Maastricht 199 slaapplaatsen, verdeeld over 42 (gedeelde en privé)kamers met eigen sanitair. Er zijn 5 modulaire zalen met toegang tot The 5th en het terras aan de Maas, waardoor vergaderingen en feesten tot 500 personen mogelijk zijn. Ook zijn alle maatregelen genomen om een veilig en fijn verblijf in corona-tijd te kunnen faciliteren conform de richtlijnen van het RIVM.

Openheid
Hostelmanager Luc Bronkers: "Uitgangspunt bij het ontwerp was toegankelijkheid. Dat past bij Stayokay en het karakter van de stad. Het pand heeft daarom veel openheid gekregen en gaat nu meer op in de prachtige omgeving van de Maas. De gasten van Stayokay zijn al even divers als de stad: we richten ons met tweepersoons- en familiekamers op stellen en gezinnen, maar ook voor groepen en individuele reizigers blijven we zeer geschikt. Ook locals zijn natuurlijk van harte welkom op te komen werken, relaxen, vergaderen of feest te vieren.”

Sociaal en duurzaam
Stayokay heeft verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan. En dat is zichtbaar op allerlei manieren. Zo werken de medewerkers in gerecyclede bedrijfskleding en zijn in het restaurant verantwoorde, biologische producten verkrijgbaar. Ook gasten worden betrokken: door ze te aan te stimuleren korter te douchen en afval te scheiden bijvoorbeeld. In het hostel in Maastricht is een meterslange wand voorzien van koperen waterleidingen en een watertappunt om gebruik van kraanwater aan te moedigen.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Stayokay
Stayokay is de grootste hostelketen van Nederland met 22 verrassende locaties, van de Achterhoek tot Amsterdam. Al sinds 1929 biedt Stayokay (inter)nationale gasten de ideale plek om te overnachten; slapen kan op privé- of gedeelde kamers. Maar ook voor vergaderingen, feestelijke en zakelijke events ben je bij Stayokay aan het juiste adres. Stayokay verzorgt jaarlijks bijna een miljoen overnachtingen en wil voortrekker zijn op het gebied van duurzame en sociale initiatieven. Stayokay is aangesloten bij Hostelling International: een netwerk van meer dan 4000 hostels wereldwijd.